tropicstar

Direktlänk till inlägg 3 september 2013

Min outfit + Lite annat smarrigt

Av Ally Hansen - 3 september 2013 17:37

Jag trodde att allt skulle bli en helt vanlig dag här i

Åhus, men den blev allt annat är vanlig...

"Detta var den längsta och tråkigaste dagem i mitt

liv!" säger offret Ally Hansen elev på....


Visst dagen var inte "normal" men vi ska inte ta detta  seriöst. I morse när jag vaknade så tvingades jag gå igenom matspjälkningen, eller vad fan det heter, som vi skulle ha på prov senare på dagen. Sen var det bara att med ett gott leende komma till skolan. "Smile"


Jag och tre andra kompisar ska göra en dans till en såkallad "Storsamling" där hela skolan samlas och får göra uppträdande osv. Detta inträffar varannan månad så det är faktiskt lite speciellt. Det dåliga med mina tre kompisar är att en av dom gillar en lite yngre person som hon tvingade att vara med i vårt uppträdande.

"Tjohooo vad tråkigt detta kommer bli" säger jag bara. Nej men den där yngre personen tror att hon är tonåring, sminkar sig, använder uttryck som "Asså da" och andra väldigt irriterande saker.

Jag och min bästis, som också ska vara med i framträdandet, tycker samma sak som jag. Fast det är bara att bita ihop och köra på.


Alla hade fått ta med sig kläder, smink och annat vi ska ha. Dock inte jag för jag gillar ärligt talat inte smink och bryr mig inget vidare om vad jag har på mig eller om vad andra tycker. Sedan brinner jag inte heller för att shoppa om vi inte ska in på hööks eller till någon kennel för att köpa hundmat, då hänger jag gärna på!   


Som sagt var, uppträdandet. Kläderna och sminket vi ska ha är väldigt basic. Alla ska ha olika färgglada kläder. Jag ska vara färgen gul. Ja, jag valde det själv eftersom gul sticker ut lite extra och sminket blir inte lite annorlunda heller!

Alltså, jag ska ha...


  • Gul T-shirt
  • *byxor* (Ärligt talat vet jag inte vad jag ska ha där, det har de andra inte sagt ngt om)
  • Gula strumpor
  • Gul ögonskugga
  • Mascara
  • Gult nagelack
  • En gul sol på kinden
  • Inbakad fläta

 


Det konstigaste som vi kommit på är låten. Jag fattar inte hur dom tänkte! Vi ska dansa till låten "Wake me up" av Avicii, och vi väljer färgglada kläder... Jaja. Dansen är ändå rätt okej bortsett från att man blir väldigt yr. Sedan kan jag den inte heller för ingen av dom vill hjälpa mig. De bara visar stegen om och om igen och en av dom (hon som ville ha med den yngre medlemmen) sa till och med att jag inte borde få vara med i uppträdandet!

Såklart blev jag sur, men sa inget till någon lärare utan klarade av allt själv. Jag sa åt henne att lägga av och att hon får skylla sig själv om inte jag är lika "lättlärd" som henne.Då skärpte hon sig. Tur de annars hade jag kunnat gå över styr...


Under skolans gång så var killarna mycket med mig. jag brukar va det men inte såhär mycket. De typ "sökte" sig till mig för jättemånga kom fram till mig och började prata. Det var faktiskt rätt mysigt om man säger så.

Killarna i vår klass kanske inte är som era, jag vet inte men antagligen inte. Dom är väldigt sociala och drar dåliga skämt som får mig att skratta, även de andra tjejerna också.

Jag kanske har förändrats efter sommarlovet? Eller dom kanske har förändrats över sommarlovet? Gillar dom mig, mer än vänner? Det är rätt jobbigt att inte veta vad de tänker och tycker men jag står ut med deras närhet. Mina mysgrabbar   


När jag kom hem fixade jag mig lite, eller bara håret för det är typ det enda jag bryr mig om... Men så fick det bli. Jag satte upp mitt hår i en hög tofs, dock hittade jag ingen liten eller genomskinlig så det fick bli en vanlig hederlig tofs, sedan tog jag ett band och gjorde en rusett av de. Det blev rätt snyggt om jag får säga det själv men inget jag ska ha på mig i skolan.


#imally 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ally Hansen - 10 september 2013 10:59

______________ Grace = Rosa Alma = Grön Katelyn = Blått Simon = Lila Andra personer = Grått Berättande = Svart ______________     "Nu vet jag både att han är singel och i vilken klass han går i! Kan det bli bättre än såhär?"  ...

Av Ally Hansen - 10 september 2013 09:34


  Detta kommer bli den nya internet tidningen Sim News. Då och då kommer jag, Ally, att antingen fantisera ihop en tidningsartikel eller ta en ifrån mitt spelande ifrån mina olika städer. Just denna är ifrån min vildaste fantasi. Såklart så kommer...

Av Ally Hansen - 9 september 2013 09:52

Nu när jag ändå är sjuk hade jag orken att skapa en ny familj, famijen Wood. Det lilla hushållet består av den yngsta dottern Kenny, 1 år, tonåringen Fanny, 14 år och mamman *vet inte namnet på henne*, 27 år. De har även hunden Peggy som ska vara säl...

Av Ally Hansen - 9 september 2013 07:43

Som sagt var, idag är jag sjuk. Dels har jag ont i halsen och regäl huvudvärk men också feber. Så jag vet inte ifall jag är tillräckligt kry för skolan imorgon...    Sedan missar jag också ridningen idag, jag som har längtat så! Jag hoppas att jag ät...

Av Ally Hansen - 8 september 2013 19:40

Familjen West  Familjen West består av ensam mamman Grace, tonåringen Alma och barnet Katlyn. De flyttade precis ifrån Riverview och bor nu i Sunset Valley. Att lämna stadslivet bakom sig tyckte både Alma och Katlyn var svårt. Men för Grace var det...

 

6 besvarade frågor

 

 

Hur hittade du hit?
 Via hajpning
 Via senaste klippen
 Via slumpa blogg
 Via nyligen uppdaterade
 Via kompis
 Via hemsida
 Övrigt

 

Månadens blogg blev....

Rampljus! Grattis!

 

Hur kan jag bli månades blogg?

Du kan själv inte bestämma om du vill bli månades blogg eller inte. Det är jag som väljer en blogg som fångat mitt intresse   

 

Hur vet jag att jag blev månades blogg?

Jag kommer att kommentera ett av dina inlägg. Där skriver jag att du blev min Månadens blogg! Enkelt ^^

 

Tiny Hand

Ovido - Quiz & Flashcards